HEGOBA TEKNOLOJİ YATIRIM ve TURİZM HİZMETLERİ A.Ş.
MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ

‘‘SATICI/SAĞLAYICI’’ sıfatıyla 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik ve ilgili mevzuata uygun olarak hazırladığımız işbu MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ’ni(Bundan böyle kısaca ‘‘Sözleşme’’ olarak anılacaktır.) siz değerli ziyaretçimizin onayına sunuyoruz. Lütfen Sözleşme’nin tüm hükümlerini okuduğunuzdan ve anladığınızdan emin olduktan sonra Sözleşme’yi onaylayınız.

HEGOBA’ya(www.hegoba.com.tr ve bağlı mobil aplikasyonu) erişim sağlayabildiğiniz her cihazda Sözleşme’yi elektronik olarak(‘‘Click Wrap Yöntemi’’ olarak da adlandırılan ‘‘Tıklama Yoluyla Kabul’’ işlemi dahil) onaylamanız , tüm koşulları kabul etmiş olmanız sonucunu doğurur.

MADDE 1 – TARAFLAR

1.1. SATICI / SAĞLAYICI

Ticari Unvan: HEGOBA TEKNOLOJİ YATIRIM VE TURİZM HİZ. A.Ş.
Adres: Kırkpınar Soğuksu Mah. Bağdat Cad. No:52 1/4 Sapanca Sakarya
Vergi No: 4611067918 (Beşiktaş Vergi Dairesi)
MERSİS No: 0461106791800001
Seyahat Acentesi Belge No: 15664
Seyahat Acentesi Unvanı: HEGOBA TURİZM SEYAHAT ACENTASI
E-Posta: [email protected]
Telefon: (444 0 180)

1.2. ALICI

(Ad-Soyadı)
(T.C.K.N.)
(Adres)
(E-Posta Adresi)
(Fatura Bilgileri)

MADDE 2 – KONU

İşbu Sözleşme’nin konusu; SATICI’nın ALICI’ya satışını yaptığı, 3. maddede niteliklerine ve satış fiyatına ilişkin detayları verilmiş olan hizmetin satışı ve ifası ile ilgili olarak tarafların hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesidir.

MADDE 3 – HİZMET

İşbu Sözleşme’nin konusu olan hizmetin türü, satış bedeli ve ödeme şekli aşağıdaki şekildedir:

Hizmet/Ürün/Otel Adı: (...)
Satış Fiyatı: (...)
(KDV, Konaklama Vergisi ve diğer tüm vergiler dahil) : (…)
İşlem Kodu: (…)
Ödeme Şekli : (…)
Hizmetin İfa Tarihi: (…)

MADDE 4 – ÖDEME

Sözleşme konusu hizmetin/hizmetlerin ücreti; ‘‘ödeme ve kart bilgileri / Paratika Ödeme Hizmetleri A.Ş.’’ başlıklı sayfada ALICI tarafından bilgisi verilen kredi / banka kartından ödeme kuruluşu “Paratika Ödeme Hizmetleri A.Ş.” aracılığıyla tahsil edilir.

MADDE 5 – TARAFLARIN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ

5.1. ALICI, işbu Sözleşme’nin 3(üç) numaralı maddesinde belirtilen Sözleşme konusu hizmetin nitelikleri, satış fiyatı, ödeme şekli ve hizmetin ifasına ilişkin tüm ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini kabul ve beyan eder.

5.2. Sözleşme konusu hizmetin ALICI haricindeki başka bir kişi tarafından kullanılması durumunda; SATICI, söz konusu kişinin ifayı kabul etmemesinden sorumlu değildir. Kendisi haricinde bir başkası adına rezervasyon yaptıran ya da hizmeti kendisi ile birlikte alacak olan(lar) adına rezervasyon yaptıran ALICI, söz konusu kişiyi/kişileri temsil yetkisinin bulunduğunu, adına rezervasyon yaptırdığı kişi veya kişilerin işbu Sözleşme’nin akdedilmesi için onayının/onaylarının bulunduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder. SATICI, adına rezervasyon yapılan ALICI haricindeki kişi veya kişilerin daha sonradan işbu Sözleşme’ye dair onayının/onaylarının bulunmadığını veya ALICI’ya bu hususta temsil yetkisi vermediğini iddia etmesi halinde SATICI sorumlu tutulamaz.

5.3 Sözleşme konusu hizmetin ifası için işbu Sözleşme’nin imzalı (ALICI’nın elektronik ortamdaki onayının mevcut olduğu) nüshasının SATICI’ya elektronik ortamdan ulaşmış olması ve bedelinin tercih edilen ödeme şekli ile ödenmiş olması şarttır. Hizmet/Ürün bedelinin herhangi bir nedenden ötürü ödenmemesi veya ödeme yapılmış olmasına rağmen banka nezdindeki işlemler nedeniyle ödeme iptal edilir ise, SATICI hizmetin ifa yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.

5.4 Hizmetin ifasından sonra ALICI' ya ait kredi kartının ALICI'nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeniyle ilgili banka veya finans kuruluşunun hizmet bedelini SATICI' ya ödememesi halinde, ALICI doğan zararlardan sorumludur.

5.5 ALICI, SATICI’nın işbu Sözleşme kapsamında hizmet sağlayıcı ile ALICI arasında aracı konumunda olduğunu kabul eder. SATICI, taahhüt ettiği süre içinde edimini yerine getirmek zorunda olup olası iptal bildirimlerini ALICI’ya en kısa sürede bildirmekle yükümlüdür.

5.6 . ALICI’nın konaklamaya ilişkin olarak şikayetçi olduğu hususları hizmetin ifası sırasında yazılı olarak ilgili konaklama tesisinin/otelin yetkilisine veya SATICI/SAĞLAYICI’ya bildirmesi iyi niyetli ALICI’nın özen borcudur. ALICI’nın konaklama esnasında şikayetçi olduğu halde hizmeti ilgili konaklama tesisinin/otelin yetkilisine bildirmeden sonuna kadar kullanması, şikayet konuları ile ilgili ikame hizmet ve bedel iadesi gibi haklarını ortadan kaldırır. Ayrıca, ALICI tarafından bu şekilde herhangi bir yazılı bildirim yapılmadan hizmetin kusurlu ifa edildiği gerekçesi ile konaklamanın devam ettiği süre zarfında tesisin terk edilmesi halinde hizmeti alıp kullanmış olduğu hususu ALICI tarafından kabul edilmiş sayılır.

5.7 . Otele/konaklama tesisine giriş yaparken kimlik ve yaş kontrolü yapılacak olup ALICI’nın yanlış veya eksik beyan teşkil eden bildirimden kaynaklanan sebeplerle konaklama ücretine ilişkin fark doğar ise, ALICI bu farkın otele giriş veya çıkış anında ilgili otel/konaklama tesisi tarafından tahsil edileceğini kabul eder.

5.8 . SATICI/SAĞLAYICI, rezervasyonun zamanında, güvenli ve hatasız olarak konaklanacak tesise iletildiğini taahhüt eder. Ancak yapılan rezervasyonunun kullanımından doğan ve/veya elde edilen sonuçlarının doğru ve güvenilir olduğunu, oda ve hizmet kalitesinin beklentilere cevap vereceğini taahhüt etmemektedir.

MADDE 6 – CAYMA HAKKI, İPTAL, DEĞİŞİKLİK ve İADE

6.1. SATICI tarafından satışı yapılan hizmetin niteliği gereği, işbu Sözleşme kapsamında yapılan mesafeli satışlarda Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin (‘‘Yönetmelik’’) 15. maddesinin (g) fıkrası uyarınca ALICI’nın cayma hakkı yoktur. ALICI bunu kabul ederek hizmeti satın almıştır. Şu kadar ki; aşağıdaki hallerde, ALICI’nın SATICI’ya ödemiş olduğu bedelin ALICI’ya iadesi söz konusu olabilir.

- ALICI’nın rezervasyon ve konaklama hizmeti almak üzere SATICI’nın çevrimiçi satış kanalı ‘‘www.hegoba.com.tr’’(veya bağlı mobil aplikasyonu) üzerinden belirlediği konaklama tesisinin ilan ettiği iptal ve iade koşullarının ALICI tarafından eksiksiz şekilde karşılanmış olması hali.

Yukarıda belirtilen hallerden herhangi birinin gerçekleşmesi halinde, ALICI’nın ödemiş olduğu bedel, ALICI’nın ödeme işlemini gerçekleştirdiği ilgili banka hesabına en geç 14(ondört) iş günü içinde iade edilir.

6.2. SATICI, gerekli tüm özeni göstermiş olmasına rağmen ilan ettiği veya kayıt aldığı hizmetlerin devamına engel teşkil eden mücbir sebepler veya hizmet sağlayıcılarından, konaklanacak otellerden, tesislerden veya üçüncü kişilerden kaynaklı durumlarda Sözleşme’yi kısmen veya tamamen iptal edebilir. Bu durumun ALICI'ya en kısa sürede bildirilmesi gerekir. ALICI, bu değişiklik ve iptalleri kabul etmediğini yazılı olarak bildirdiği takdirde rezervasyonu iptal edip, kullanmadığı tüm hizmetleri 10 gün içinde iade alma hakkına sahiptir.

MADDE 7 – ÖN BİLGİLENDİRMEYE İLİŞKİN TEYİT

ALICI işbu Sözleşme’yi onayladığında Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinin 6.( altıncı) maddesinde belirtilen usullere uygun olarak SATICI/SAĞLAYICI tarafından kendisine ön bilgilendirmede bulunulduğunu kabul etmiş sayılır.

MADDE 8 – BİLGİ GÜVENLİĞİ ve KİŞİSEL VERİLER

8.1 ALICI tarafından HEGOBA’ya(www.hegoba.com.tr ve bağlı mobil aplikasyonu) girilen bilgilerin ve işlemlerin güvenliği için gerekli önlemler, SATICI/SAĞLAYICI tarafındaki sistem altyapısında, bilgi ve işlemin mahiyetine göre teknik imkanları ölçüsünde alınmıştır. Ancak söz konusu bilgiler ALICI tarafından ve ALICI’ya ait cihaz üzerinden girildiğinden, bu bilgilerin korunması ve bu bilgilere ilgisiz kişilerce erişilememesi için, virüs ve benzeri zararları uygulamalara ilişkin olanlar dahil, gerekli tedbirlerin alınması sorumluluğu ALICI’ya aittir.

8.1 ALICI tarafından HEGOBA’ya(www.hegoba.com.tr ve bağlı mobil aplikasyonu) girilen bilgilerin ve işlemlerin güvenliği için gerekli önlemler, SATICI/SAĞLAYICI tarafındaki sistem altyapısında, bilgi ve işlemin mahiyetine göre teknik imkanları ölçüsünde alınmıştır. Ancak söz konusu bilgiler ALICI tarafından ve ALICI’ya ait cihaz üzerinden girildiğinden, bu bilgilerin korunması ve bu bilgilere ilgisiz kişilerce erişilememesi için, virüs ve benzeri zararları uygulamalara ilişkin olanlar dahil, gerekli tedbirlerin alınması sorumluluğu ALICI’ya aittir.

8.2 Detayları (KVKK Aydınlatma Metni)’nde izah edildiği üzere; ALICI’nın hizmeti satın aldığı esnada paylaştığı kişisel veriler ilgili yasalara, Kişisel Verileri Koruma Kurulu kararlarına ve diğer tüm düzenlemelere uygun şekilde temin edilir, işlenir, saklanır ve imha edilir.

MADDE 9 – FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI

ALICI’nın HEGOBA’da(www.hegoba.com.tr ve bağlı mobil aplikasyonu) yer alan hiçbir görsele, görsel-işitsel içeriğe, materyale dair herhangi bir lisans hakkı mevcut değildir ve bu Sözleşme’nin akdedilmesi ALICI’ya söz konusu içerikler üzerinde lisans hakkı sağlamaz. ALICI’nın HEGOBA üzerinden erişim sağlayacağı tüm görsel/işitsel içeriklerin tüm telif hakları SATICI/SAĞLAYICI’ya ve/veya içeriğin üretilmesine katkı sunan iş ortaklarına aittir. ALICI’nın erişiminde bulunan hiçbir içeriği işleme, çoğaltma, yayma, temsil, umuma iletim, kiralama ve/veya satma hakkı yoktur.

MMADDE 10 – SORUMLULUĞUN SINIRLANDIRILMASI

10.1 ALICI, HEGOBA’da sunulan bilgi ve/veya hizmetlerde eksiklik, iletişim sorunları, teknik problemler, altyapı ve/veya internet arızaları, elektrik kesintisi veya başkaca problemler olabileceğini kabul etmekte olup, bu türde problemler oluşması durumunda SATICI/SAĞLAYICI gerek satış başlamadan önce, gerek satış esnasında veya satış yapılmış olsa dahi ALICI’ya herhangi bir bildirimde bulunmaya gerek olmaksızın ve/veya sebep göstermeksizin satışı durdurmaya ve/veya sona erdirmeye ve/veya iptal etmeye yetkilidir. ALICI bu nedenlerle SATICI/SAĞLAYICI’dan hiçbir nam altında hak veya alacak talep edemez.

10.2SATICI/SAĞLAYICI’nın, ağır kusur veya kast halleri hariç olmak üzere, ALICI’nın doğrudan ve/veya dolaylı zararlarından sorumluluğu bulunmamaktadır.

MADDE 11 – KREDİ KARTI / BANKA KARTI BİLGİLERİNİN SAKLANMASI

ALICI’nın kredi/banka kartı bilgileri SATICI/SAĞLAYICI tarafından saklanmamaktadır. ALICI’nın kredi/banka kartı bilgileri Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası tarafından yetkilendirilen aracı ödeme kuruluşu olan ve güvenli ödeme sağlayan PARATİKA tarafından saklanacaktır.

MADDE 12 – TİCARİ İLETİŞİM VE TİCARİ ELEKTRONİK İLETİLERE İLİŞKİN ONAY

6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun uyarınca ALICI; işbu sözleşmeyi akdetmekle, kendisine SATICI ve işbirliği içinde bulunduğu gerçek ve tüzel kişiler tarafından telefon, çağrı merkezi, faks, otomatik arama makineleri, akıllı ses kaydedici sistemler, SMS, e-mail ve sair vasıtalarla her türlü içerikte ticari elektronik ileti gönderilmesini, kendisinin kampanyalar, promosyonlar, bağlantılı faaliyetler, işbirlikleri, yarışmalar, oyunlar, yenilikler, güncel hizmetler, değişiklikler ve diğer her türlü konuda ticari elektronik ileti gönderilmesini kabul ettiğini beyan ve taahhüt eder

MADDE 13 – MUACCELİYET KAYDI, TEMERRÜT HALİ ve HUKUKİ SONUÇLARI

13.1 İşbu Sözleşme süresi içerisinde ALICI’nın ard arda veya bir sene içerisinde iki taksidi ödemede temerrüde düşmesi halinde Sözleşme’den doğmuş ve/veya doğacak tüm borçlar muaccel olur.

13.2ALICI, kredi kartı ile yapmış olduğu işlemlerinde temerrüde düşmesi halinde kart sahibi bankanın kendisi ile yapmış olduğu kredi kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyecek ve bankaya karşı sorumlu olacaktır. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara başvurabilir; doğacak masrafları ve vekâlet ücretini ALICI’dan talep edebilir ve her koşulda ALICI’nın borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, ALICI, borcun gecikmeli ifasından dolayı SATICI’nın oluşan zarar ve ziyanını ödemeyi kabul eder. ALICI’nın temerrüde düşmesi veya bu nedenle hakkında yasal işlem başlatılmasında SATICI’nın herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır.

MADDE 14 – SÖZLEŞMENİN FESHİ

14.1 SATICI/SAĞLAYICI, taahhüt ettiği süre içinde edimini yerine getirmek zorundadır. SATICI/SAĞLAYICI’nın bu yükümlülüğünü yerine getirmemesi durumunda, ALICI sözleşmeyi feshedebilir. Sözleşmenin feshi durumunda, SATICI/SAĞLAYICI, tahsil edilen tüm ödemeleri fesih bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde ALICI’ya iade etmek zorundadır.

14.2 SATICI/SAĞLAYICI gerekli gördüğü durumlarda ALICI’ya da bildirmek kaydıyla, ilan ettiği veya kayıt aldığı konaklama tesisi rezervasyonunu başlangıç tarihinden 7 gün öncesine kadar kısmen veya tamamen değiştirebilir veya iptal edebilir. Müşteri bu durumu kabul etmediği takdirde, rezervasyonu iptal edilip, ödediği ücretin tamamını iade alma hakkına sahiptir. Bu durumlarda müşterinin tazminat hakkı yoktur. Ödeme kredi kartı ile yapıldı ise; kredi kartı komisyonu, müşteriye iade tutarından tenzil edilip kredi kartına iade edilir.

MADDE 15 – UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ

Bu Sözleşme’den doğabilecek uyuşmazlıklarda, Ticaret Bakanlığı’nca yasa gereği her yıl belirlenen/ilan edilen parasal sınırlar dahilinde İl ve İlçe Tüketici Hakem Heyetleri, bu sınırları aşan durumlarda Tüketici Mahkemeleri yetkili ve görevlidir. ALICI, bu çerçevede, kendisinin veya dilerse SATICI/SAĞLAYICI’nın yerleşim yerindeki Hakem Heyetleri ve Tüketici Mahkemelerine başvurabilir.

MADDE 16 – DELİL SÖZLEŞMESİ

İşbu Sözleşme’den doğabilecek tüm uyuşmazlıklarda SATICI/SAĞLAYICI’ya ait ticari defter kayıtları, kalıcı veri saklayıcıları, veri tabanları, sunucu ve bilgisayar kayıtları ile tüm elektronik kayıtlar kesin delil teşkil eder. ALICI, Sözleşme’yi onaylayarak işbu hükmün Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun 193. maddesi uyarınca delil sözleşmesi olduğunu kabul eder.

MADDE 17 – TEBLİGATLAR

SATICI/SAĞLAYICI ile ALICI arasındaki her türlü bildirim ve iletişim, mevzuatta sayılan zorunlu haller dışında, işbu Sözleşme’de yazılı e-posta adresleri aracılığıyla yapılacaktır.

MADDE 18 – İMZA VE YÜRÜRLÜK

Toplam 18(on sekiz) maddeden ibaret bu Sözleşme; ALICI tarafından elektronik ortamda onaylanmak suretiyle kurulmuş/imzalanmış ve yürürlüğe girmiştir. Sözleşme’nin bir örneği, SATICI/SAĞLAYICI tarafından ALICI’ya elektronik posta aracılığıyla gönderilir. Ayrıca, Sözleşme’nin bir örneği satış işleminin gerçekleştiği tarihten itibaren 3 yıl süre ile SATICI/SAĞLAYICI tarafından elektronik ortamda muhafaza edilecektir.